Τα social media εξελίσσεται σε σταθερή βάση με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να υπάρχουν νέες τάσεις και νέες εξελίξεις. Ως εκ τούτου, οι marketers που θέλουν να πετύχουν στον κόσμο των social media πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς.
Έτσι λοιπόν για το 2017 λόγω της νέας τεχνολογίας, νέα συμπεριφορά του χρήστη, καθώς και μια πιο έντονη εστίαση στην οικοδόμηση μοναδικές σχέσεις με τους πελάτες, τα social media έχει αλλάξει δραματικά. Έχουμε κάποια συναρπαστικά πράγματα για να προσβλέπουμε σε αυτό το έτος.
Τι νέο υπάρχει στα social media το 2017;
Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να περιμένουμε στα social media για το 2017:
1. Περισσότερο περιεχόμενο με Live Video
Το 14% (με βάση την HubSpot) ήδη το 2016 πειραματίστηκε με Live Video περιεχόμενο. Το σίγουρο είναι ότι αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί το 2017 και ας τολμήσουμε να πούμε ότι θα υπερδιπλασιαστεί. Σε αυτό το γεγονός παίζει σπουδαίο ρόλο το ότι οι χρήστες είναι συνεχώς συνδεδεμένοι. Το Live Video λοιπόν είναι μια φανταστική πλατφόρμα για να καταφέρουν τα μεγάλα brands να οικοδομήσουν σχέσεις με το κοινό τους.
Σύμφωνα με την Periscope, οι χρήστες χρησιμοποίησαν το app της για να παρακολουθήσουν 110 χρόνια live video σε καθημερινή βάση μέσα στο 2016. Με αυτούς τους αριθμούς κατά νου, δεν θα είναι έκπληξη να δείτε τους χρήστες της να δημιουργούν περισσότερο περιεχόμενο με βίντεο στο επόμενο έτος.
Live Video Map στο Facebook
2. Εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για την εξυπηρέτηση πελατών
Η τεχνολογία έχει ευρεία εμβέλεια, και επεκτάθηκε στην εξυπηρέτηση πελατών κατά τα τελευταία χρόνια. Σήμερα, τα μεγαλύτερα brands στρέφονται προς τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το Facebook Messenger, WhatsApp, και Slack για να χειριστούν τις ανάγκες εξυπηρέτησης των πελατών τους. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων. Αυτό προσφέρει μια απίστευτη ευκαιρία για τις μάρκες για να φτάσουν τους πελάτες τους με πιο οικεία τρόπους.
Από το 2016 το Facebook επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων μέσα στο Facebook Messenger.
3. Συχνότερες πωλήσεις μέσα από τα Social Media
Σήμερα, το Pinterest, Instagram, το Twitter και το Facebook προσφέρουν τρόπους για τους χρήστες τους να αγοράσουν αγαθά απευθείας μέσα από το app. Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις στρέφονται σε αυτές τις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ως μια λύση για την πραγματοποίηση των πωλήσεων.
Σύμφωνα με μια έρευνα της Aimia, το 56% των πελατών ακολουθούν μάρκες που θαυμάζουν στα Social Media. Περαιτέρω, το 31% των online αγοραστών αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν τα social media για να κάνουν έρευνα αγοράς πριν από την πραγματοποίηση της.
4. Στόχευση στα Κινητά
Εκτιμάται ότι περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο έχουν και χρησιμοποιούν έξυπνα τηλέφωνα. Ως εκ τούτου, τα social media και οι μάρκες που τα χρησιμοποιούν στοχεύουν σε αυτά.
Χρήση Smartphone στην Ελλάδα (στοιχεία Google)
5. Εικονική Πραγματικότητα, ένα δημοφιλές εργαλείο μάρκετινγκ
Το Virtual Reality (εικονική πραγματικότητα) έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας εδώ και καιρό. Έχουν βγει ταινίες, παιχνίδια και διάφορες εφαρμογές. Το 2017 λοιπόν θα είναι η χρονιά του VR σε επίπεδο μάρκετινγκ. Αν νομίζατε ότι η εικονική πραγματικότητα προοριζόταν για sci-fi ταινίες και τα ρομπότ, το ξανασκεφτούν επειδή προσφέρει μια καθηλωτική, μοναδική εμπειρία. Θεωρούμε αρκετά πιθανό οι μεγαλύτερες μάρκες να στραφούν προς τα εκεί και να φτιάξουν περιεχόμενο είτε εφαρμογές VR.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Αυστραλία και το υπουργείο τουρισμού της έτρεξαν μια μεγάλη καμπάνια εικονικής πραγματικότητας με βίντεο και φωτογραφίες 360 μοιρών.
6. Ψεύτικες Ειδήσεις
Αν και δεν είναι άμεσο με το μάρκετινγκ η καταστολή ψεύτικων ειδήσεων που έχει προαναγγείλει το Facebook θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στον τρόπο που οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα social media.
Τα Social Media για να διατηρήσετε το περιεχόμενό τους αξιόπιστο και την εμπιστοσύνη των χρηστών τους σταθερή, έθεσαν σαν κορυφαίο στόχο την πάταξη των λεγόμενων ψεύτικων ειδησεογραφικών πρακτορείων.
Κατανόηση Social Media για το 2017
Αν και αυτές οι έξι αλλαγές είναι όντως το νέο και συναρπαστικό που θα δούμε το 2017, εξίσου σημαντικό είναι επίσης η συνέχιση του τρόπου που τα social media αλλάζουν τα trendings για τα επόμενα χρόνια: πιο προσωπικά, πιο μοναδικά, πιο ουσιαστικά.